Siirry suoraan sisältöön

Avoimet tehtävät: Operatiivinen päällikkö

Haluatko olla mukana rakentamassa kestävämpää tulevaisuutta ja varmistamassa, että sähkö- ja elektroniikkalaitteet kiertävät vastuullisesti takaisin hyötykäyttöön? Haemme nyt Operatiivista päällikköä vahvistamaan tiimiä Vantaalla.

Mikä on Elker?

Elker Oy on voittoa tavoittelematon sähkö- ja elektroniikkalaitteiden tuottajavastuun asiantuntija 20-vuoden kokemuksella. Elker on palveluyhtiö tuottajayhteisöille. Se organisoi sähkö- ja elektroniikkalaitteiden keräyksen, kuljetuksen, käsittelyn ja kierrätyksen, sekä huolehtii muista käytännön tuottajavastuuvelvoitteista tuottajayhteisöjen puolesta. Palvelemme myös paristo- ja akkutuottajayhteisöjä ja kaikkiaan palvelujemme piirissä on jo yli 1400 jäsenyritystä. Yhtiö ylläpitää ja kehittää valtakunnallista keräyspisteiden verkostoa, jonka kautta sähkö- ja elektroniikkalaitteet kerätään ja kierrätetään asianmukaisesti niin kuluttajilta kuin yrityksiltäkin. Koko Suomen kattava keräysverkosto koostuu noin 500 keräyspisteestä sekä noin 2500 myymälästä, joissa vastaanotetaan käytettyjä sähkö- ja elektroniikkalaitteita. Elker Oy:n omistavat tuottajayhteisöt: SELT ry, ICT-tuottajaosuuskunta-TY ja FLIP ry.

Elkerin toiminnan ytimessä on vastuullisuus, kustannustehokkuus ja palvelun jatkuva kehittäminen. Tämä tapahtuu yhteistyössä ympäristöalan ja kierrätyksen ammattilaisten kanssa.

Tehtävä ja vastuut

Operatiivisena päällikkönä vastaat Elker Oy:n keräys- ja kierrätysverkoston sujuvasta toiminnasta ja kehittämisestä. Työsi painopiste on käytännön operatiivisessa johtamisessa, kilpailutuksissa ja kumppanuuksien hallinnassa.

Keskeisiä tehtäviäsi ovat mm.:

  • Keräys- ja kierrätyspalveluiden kilpailuttaminen ja sopimushallinta
  • Raportoinnin ja dataseurannan kehittäminen ja valvonta (mm. Power BI, Excel)
  • Keräyspisteiden, kuljetusliikkeiden ja käsittelijöiden ohjeistus, auditointi ja toiminnan seuranta
  • Budjetointi ja kustannustehokkuuden varmistaminen
  • Operatiivisten raporttien ja laskutuksen tarkastus sekä poikkeamien hallinta
  • Toimit osana Elkerin pientä ja osaavaa asiantuntijaorganisaatiota
  • Työ sisältää satunnaisia matkapäiviä eri puolilla Suomea.

Odotamme sinulta

  • Soveltuvaa teknistä tai kaupallista korkeakoulututkintoa
  • Kokemusta logistiikasta, kilpailuttamisesta ja sopimusten hallinnasta
  • Hyvää taloudellista ja analyyttistä ymmärrystä sekä raportointityökalujen hallintaa
  • Kykyä toimia itsenäisesti, järjestelmällisesti ja vastuullisesti
  • Erinomaisia vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja
  • Ympäristöalan logistiikan, kierrätysalan tai tuottajavastuujärjestelmien ymmärrys on eduksi

Mitä tarjoamme

  • Merkityksellisen työn vastuullisuuden ja kiertotalouden eturintamassa
  • Monipuolisen ja itsenäisen roolin, jossa pääset kehittämään toimialaa ja prosesseja
  • Pienen, joustavan ja asiantuntevan organisaation tuen
  • Joustavan työskentelymallin
  • Kilpailukykyisen palkkauksen osaamisen ja kokemuksen mukaan

Kiinnostuitko tehtävästä?

Lähetä CV ja hakemuksesi alla olevan ”Hae paikkaa” – painikkeen kautta 9.11.2025 mennessä.
Etenemme tarkempiin keskusteluihin potentiaalisten ehdokkaiden kanssa mahdollisimman nopeasti, joten toimi heti.

Lisätietoja tehtävästä antavat InHunt Group Oy:n Senior Headhunter Martti Mäyry puh. 040 023 9245 ja Senior Headhunter Pirkko-Liisa Hietalahti puh. 044 9788 792.